Fahéjas-mogyorós és parmezános-aszalt paradicsomos KOVÁSZCHIPS

Egy kovász nevelése, sőt, még a frissítése során is bizony, keletkezik kidobandó mennyiség.

Nem lehet megúszni. Illetve meg lehet, persze, csak a sütés előtt kétszer frissített kovászból készült pékáru fényévekkel szebb és jobb, mintha csak egyszer etetnénk. 

Ebbe most nem szeretnék belebonyolódni, mindenki tegyen legjobb(nak vélt) belátása szerint, én mióta kétszer frissítek, sokkal szebbek és jobbak (mind ízre, mind szerkezetileg, mind külalakra) a kenyereim. 

Tehát nálam van felesleg. Én ezeket össze szoktam gyűjteni egy kis üvegben, ami a hűtőben lakik, és igen sűrűn készítek ebből a "mellékes" kovászmennyiségből chipset. 

Most szólok, ha egyszer kipróbálod, nem fogsz tudni leállni róla. Leírhatatlanul finom, és ropogós. Simán kenterbe veri a bolti (drágább) chipseket (is). 

Tehát ha innentől nagyüzemben gyártod majd, ne engem hibáztass, én szóltam! :) 

A minap pattant ki a fejemből, hogyha sósan isteni, milyen lehetne édesen?

Leteszteltem és jelentem alássan' MŰKÖDIK! 

FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

Ha már kellőképpen felcsigáztalak, akkor íme a recept, aminek erősen ajánlott az elkészítése! :)

KOVÁSZCHIPS ÉDESEN

2 nagy evőkanál kovász (friss kovászból is lehet, ez most tegnapi és 4 napos frissítésből visszamaradt, nincs különbség)

1 nagy evőkanál barna nádcukor (azt a jó fekete mauritius-it használtam de simán működik sima cukorral is)

2 evőkanál aprított törökmogyoró

1 evőkanál őrölt mandula

1 nagy evőkanál holland kakaópor (cukrozatlan)

fél kávéskanál őrölt fahéj

1 evőkanál víz

kis csipet só

A hozzávalókat összekeverjük (azért kell bele plusz víz, mert a kakaó és a darált mandula összerántja a masszát) és sütőpapírra kenjük az így kapott "krémet" és olyan vékonyra szétkenjük amennyire csak tudjuk. Egy szilikonos spatula jó szolgálatot tesz ilyenkor. Ez a mennyiség egy teljesen átlagos gáztepsire való, így számoljatok. 

170 fokon, légkeverésen kb 13-15 perc alatt sütjük. 

Tetszőlegesen darabokra tördeljük és ha nem figyeltek, már ebben a fázisban el is fogyott. Én ismét szóltam!

KOVÁSZCHIPS SÓSAN

2 evőkanál kovász (a régebben frissített is is teljesen jó)

2 evőkanál reszelt parmezán

1 kávéskanál szárított bazsalikom

2 nagy csipet só

tekerésnyi őrölt feketebors

fél kávéskanál fokhagymapor

1 evőkanál fűszeres olajban eltett szárított paradicsom nagyon apróra kockázva

1 evőkanál víz

A hozzávalókat is is összekeverjük (a víz itt is azért kell mert a parmezán összesűrűsíti nagyon) és sütőpapírra simítjuk amilyen vékonyra csak tudjuk.

170 fok légkeverésen 13-15 perc alatt aranybarnára sütjük.

A CSALÁD RÁ FOG JÁRNI. Többször nem szólok! :)

Gyertek, kövessetek Facebookon és Instagramon is!

#kenyermuvesz

@kenyer_muvesz

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr4015469488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása