Kovászos hamburgerbuci

Úgy de úúúúgy ettem volna egy jó kis hamburgert...így hát fogtam magam és kikísérleteztem egyet! Ez az első kísérlet, ami olyan jól sikerült, hogy itt be is fejezem, mert megtaláltam A TÖKÉLETES hamburgerbucit.

FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

Hozzávalók (6 darab kisebb méretűhöz)

400 gramm finomliszt

120 gramm aktív, habos, 2x frissített kovász (ha éjszaka keleszted, elég 80 gramm)

1 egészt tojás (+1 a lekenéshez)

100 gramm görög joghurt vagy tejföl

tej

20 gramm cukor

30 gramm olvasztott vaj

1 teáskanál só

szezámmag

A joghurtot és a tojást egy tálba tesszük, és annyi tejjel egészítjük ki hogy összesen 280 gramm legyen.

Belekeverjük a kovászt, a cukrot, és eldolgozzuk a liszttel. Nem kell kidagasztani, csak jól keverjük el. Egy óra pihentetés után hozzáadjuk a sót és az olvasztott vajat. Álomcsodálatos a tészta. Könnyen kezelhető, rugalmas...ahhh nagyon kis selymes volt!

Langyos helyen kelesztjük. Óránként finoman áthajtogatjuk, összesen 3x.

6 egyenlő részre osztjuk, felgömbölyítjük, és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Készre kelesztjük.

Nekem a kelesztési folyamat a bedagasztástól számítva kb 7 óra volt.

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

A megkelt tésztát kenjük le egy egész felvert tojással, és előmelegítjük a sütőt. Sütőbe helyezés előtt még egyszer megkenjük a tojással, és szezámmaggal megszórjuk. Bár a hamburgerbucit nem szokás bevágni, de én bevágtam, mert olyan kedvem volt! :)

180 fokos sütőben összesen kb 40 percig sül. Forrósítsuk fel a tepsit amin sütni fogjuk, és a sütőpapírral együtt húzzuk rá a bucikat amikor elérte a 180 fokot a sütő. Az első 20 percben vízzel teli tepsivel alatta csináljunk neki jó gőzös sütőteret, és légkeverés funkciót használjunk. Aztán vegyük ki a vizet, és sima alsó-felső sütéssel süssük készre. Ha úgy látjátok, hogy nagyon pirulna, égne a teteje, akkor egy darab alufóliával takarjátok le!

Elképesztően finom!

Laktofermentált mustárral kentem a bucit, amelyhez itt találjátok a receptet (a receptben annyit változtattam hogy én reszeltem bele egy negyed lilahagymát is):

http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2016/12/lakto-fermentalt-mustar-hazilag.html

Marhahúspogácsát sütöttem mellé amit csak sóval és borssal ízesítettem, és laktofermentált lilahagymát karamelizáltam hozzá! Természetesen egy kis cheddar sajt, saláta, paradicsom, pirított bacon, no és egy kis tükörtojás sem maradhatott ki! Nyammmmmmm!

 

Próbáljátok ki, és iratkozzatok fel a YouTube csatornámra hogy elsőkként értesülhessetek a legújabb videókról, jah és kövessetek Instagramon és lájkoljatok Facebookon! :)

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAy74k1tDXTGHqRXqIHL1Ig/

Facebook: https://www.facebook.com/kenyermuvesz

Instagram: https://www.instagram.com/kenyer_muvesz/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr6015660022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása