Sokmagvas tejes-vajas-mézes roppanós kifli egyszerűen

Egy időben folyamatosan ezt sütöttem, aztán mostanság kissé feledésbe merült. A minap szembe jött velem újra a saját kifli receptem (köszi, Miklós!) szóval úgy gondoltam, nehogymáááár mindenki ezt süti, csak én nem! :D

 

Természetesen nem én lennék, ha pontosan ugyanazt a receptet gyártottam volna le, tehát eszközöltem néhány változtatást. Nem vált kárára! :)

Íme a recept, hogy tudjatok kiflisedni Ti is! :) 

 FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

 

175 gramm kenyérliszt (bl 80)

175 gramm finomliszt (nálam most bl 65 de a bl 55 is teljesen jó)

70 gramm aktív, habos kovász (2x frissített, nálam 100%-os fehér)

30 gramm tejföl

235 gramm langyos tej

30 gramm nagyon puha vaj

20 gramm méz

8-9 gramm só

 

Itt most nem cicózunk holmi autolízissel meg laminálással. A langyos tejben kissé feloldjuk a kovászt, belekeverjük a mézet, a sót, a tejfölt, a puha vajat és a lisztet. Vagyis mindent összekeverünk. Nem kell kidagasztani, elég csak úgy összekeverni, hogy egy massza legyen az egész.

Igen, ilyenkor kissé hihetetlen hogy egy ilyen nyúlós-vajas masszából bármikor is ropogós, talpán megálló kifli lesz, pedig de! 

Az egy órás pihentetés után azért dagasszuk át, de pár perc lesz az egész, ne ijedjetek meg! 

Én kb délután 5 körül dagasztottam, este 10-ig volt a konyhapulton, azért áthajtogattam 4-5x, de nem kell túlzásba vinni. Letakarva hűtőben pihent kb 10 órát.

Reggel 6 egyenlő részre osztottam, gombócokat csináltam belőle, majd csepp alakúra sodortam a kezeim között, és nagyon enyhén lisztezett pulton háromszög alakúra nyújtottam. El kell találni azt a lisztmennyiséget, amivel éppen annyira tapad a pulthoz hogy ki tudjuk nyújtani, viszont nem ragad le totálisan. 

A szélesebbik felétől indulva feltekerjük. A "háromszög" csúcsa előtt kicsit álljunk meg, vizezzük be enyhén, hogy jobban tapadjon, és majd ne nyíljon fel. 

Aztán mondjuk ha felnyílik sincs tragédia, nálunk mindig az fogy el legelőször! :D 

Enyhén vizezett kézzel megsimogatjuk a felszínét, és magokba hempergetjük. Nálam most chia mag, lenmag, napraforgó, zabpehely és tökmag volt a keverék, de csináljátok azzal amivel szeretitek. 

Akár nagyszemű (dekor)sóval is meg lehet hinteni! :)

Letakarva pihentessük addig míg meg nem kel. Ez nálam még kb 4 óra volt. 

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

200 fokos sütőben összesen kb 20-22 percig sül. Ha van lehetőség légkeverésre, használjátok, mert sokkal de sokkal ropogósabb lesz a végeredmény! Az első 10 percben vízzel teli tepsivel alatta csináljunk neki jó gőzös sütőteret-meghálálja! 10 perc után viszont vegyük ki a vizet, és "szárazon" süssük készre. 

Aki egyszer megsüti, az megsüti másodszorra is. Sőt, harmadszorra is.

Én szóltam!

Kövessetek Facebookon és Instagramon is!

Instagram:

https://www.instagram.com/kenyer_muvesz/

Facebook: 

https://www.facebook.com/kenyermuvesz/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr1815516824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F. SZ 2020.10.01. 20:33:26

Nagyon szeretem ezt a blogot, mindegyik recept nagyon jó ez a kifli az egyik kedvencem. Erősen ajánlott

Kenyér Művész 2020.10.04. 08:44:15

Nagyon örülök hogy bevált, nekem személyes kedvencem ez a kifli! Süsd még jó sokat, jó egészséggel! :)

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása