Három magvas-burgonyás-tönkölyös kovászos kenyér

Tegnap felfedeztem, hogy bő fél kiló tökmag lapul a magos dobozomban, ez pedig egyet jelent: ebből bizony készíteni kell valamit, de nagyon gyorsan. Elfogyott a kenyér is, így adta magát, hogy abba lesz elsütve. Nyugi, nem mind a fél kiló! :D 

A tökmag pedig jó pajtása a héjában sült krumplinak, így eme párosítás mellett döntöttem. Ha már a magos dobozomban jártam, azért előkaptam a fekete szezámmagot és a lenmagot is, tehát végül egy három magvas keveréket kapott a burgonya.

Apukám szokta mondani, hogy "hát nincs ami elrontsa" és valóban, tényleg nincs! :)

Egyszerű, de annál nagyszerűbb mindennapi!

FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

Recept (2 darab, egyenként kb 500 grammos kenyérhez)

150 gramm teljes kiőrlésű tönköly

450 gramm bl 80 (kenyérliszt)

468 gramm víz (78% hidratáció)

130 gramm kovász (2x frissítve)

150 gramm burgonya (héjába főzve, rusztikusra törve-kihűtve)

2 marék tökmag

1 marék napraforgómag

1 marék fekete szezámmag

16 gramm só (azért ennyi mert a sem a krumplit sem a magokat nem sóztam)

 

A liszteket a vízzel összekevertem (autolizáltam) és 1 órát pihentettem. Utána beledagasztottam a kovászt (ami az autolizációnak köszönhetően pár mozdulat-legalábbis ennél a mennyiségnél-) és kb negyed órával később megkapta a sót is. 

4 órán keresztül óránként sziromhajtogattam (a tészta egyik végét felhúzom-kihúzom, ráhajtom középre és így végigmegyek a tésztán, a tálat körbe forgatva). 

A negyedik óra után két részre osztottam, aztán lamináltam (kihúztam mint a rétest, itt szórtam meg a  reszelt krumplival és magokkal) majd formáztam, és szakajtóba tettem. Itt még kb fél órát pihent, majd ment a hűtőbe, ahol 12 órát töltött.

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

A sütőt 250 fokra hevítettem a sütőkövemmel együtt, illetve tettem legalulra egy kis tepsit tele vízzel, mert mint minden kovászosnak, ennek is jót tesz a gőz). 

235 fokra mérsékeltem a hőmérsékletet bevetés után, és alsó-felső légkeverés funkción indítottam a sütést. Mindig elmondom, most is elmondom: elméletileg nem sütünk légkeverésen mert hamar bezárja a bevágást. Egyszer azonban véletlenül rákapcsoltam és nekem azóta szebbek, így én a sütés első felében használom ezt a funkciót. 

Negyed óra sütés után kiveszem a vízzel teli tepsit, és sima alsó-felső sütésre váltok, ahol még kb 15-18 percet töltött. 

Próbáljátok ki!

Ha van kedvetek, kövessetek Facebookon és Instagramon is!

#kenyermuvesz

@kenyer_muvesz

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr6615467972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása