Kávés-csokoládés desszertkenyér pirított magvakkal

Régóta kacérkodtam már ezzel a desszertkenyér-gondolattal. Nem kalács, hiszen nincsen benne tej, vaj és tojás, de nem is kenyér, hiszen egy kávésan-kakaósan illatozó kenyérről beszélünk tulajdonképpen, ami se nem sós, se nem édes. Azt nem mondom, hogy passzol a füstölt kolbászhoz, de házi lekvárral vagy mézzel verhetetlen!

Nem bántam meg, hogy megsütöttem, nah!

A kávétól cseppet kesernyés, a kakaótól mennyeien illatozó, a pirított magoktól meg egyenesen ellenállhatatlan!

Pici előkészületet igényel, ugyanis a 2x frissített kovászhoz 1-1 teáskanál cukrozatlan kakaóport tettem, így jó kis csokikovászunk született a második frissítésre.

FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

 

Hozzávalók:

90 gramm aktív, habos csokikovász 

280 gramm kenyérliszt

20 gramm cukrozatlan kakaópor

120 gramm OMNIA Barista Cremoso kávé

100 gramm víz

2 nagyon csapott teáskanál só

1 teáskanál cukor

70 gramm pirított törökmogyoró

70 gramm pirított dió

A hozzávalókat a só kivételével összekeverjük, majd egy óra pihentetés után hozzáadjuk a sót, és néhány perc alatt kidagasztjuk.

Óránként áthajtogatjuk a tésztát, összesen legalább 3-4x.

A legutolsó hajtásnál hozzáadjuk a pirított magvakat is.

Előformázzuk, vagyis felgömbölyítjük a tésztát, majd fél óra pihentetés után készre formázzuk és szakajtóba tesszük.

Készre kelesztjük szobahőmérsékleten, vagy hűtőbe tesszük, és másnap sütjük ki.

Nekem a szakajtóba még kb 5 órát töltött. 

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

 

A sütőt 250 fokra hevítettem a sütőkövemmel együtt, illetve tettem legalulra egy kis tepsit tele vízzel, mert mint minden kovászosnak, ennek is jót tesz a gőz). 

235 fokra mérsékeltem a hőmérsékletet bevetés után, és alsó-felső légkeverés funkción indítottam a sütést. Mindig elmondom, most is elmondom: elméletileg nem sütünk légkeverésen mert hamar bezárja a bevágást. Egyszer azonban véletlenül rákapcsoltam és nekem azóta szebbek, így én a sütés első felében használom ezt a funkciót. 

Kb 20 perc sütés után kiveszem a vízzel teli tepsit, és sima alsó-felső sütésre váltok, ahol még kb 25 percet töltött. 

Próbáljátok ki!

Ha van kedvetek, kövessetek Facebookon és Instagramon is!

Instagram:

https://www.instagram.com/kenyer_muvesz/

Facebook: 

 

https://www.facebook.com/kenyermuvesz/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr615987636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása