Lenmagpelyhes-napraforgómagkabátos "gyors" kovászos batard

 Múltkor az Instagramon annyira szép magkabátos kenyereket láttam, hogy muszáj volt kipróbálnom! 

 Ez a batard forma is izgatta a fantáziámat (a batard tulajdonképpen egy vastagabb és rövidebb bagett) úgyhogy adott volt, hogy magkabátos batard lesz a következő projekt!

Mivel elég sietősen kellett elkészítenem, így tettem a tésztába 1 kávéskanál cukrot. Ez az ízén nem fog érződni, viszont adunk egy kis plusz táplálékot a kovásznak. 

Az autolizációt kivéve végig a sütőben kelt, 0 és 50 fok közé belőttem a hőmérsékletet, tehát elvileg 25 fok körül hőmérsékletet tudunk így produkálni. 

 FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J

 

Recept (2 darab, egyenként kb 450-480 grammos batardhoz)

250 gramm bl 80 (kenyérliszt)

50 gramm teljes kiőrlésű liszt

100 gramm bl 00 (pizzaliszt)

100 gramm rétesliszt

380 gramm víz

125 gramm kovász (2x frissített)

1 kávéskanál cukor

12 gramm só

4 marék zabpehely

2 marék napraforgómag

 

A liszteket a vízzel és a cukorral 1 órát pihentetem, vagyis autolizálom. Utána hozzáadtam a kovászt, majd negyed órával később a sót is. Az autolizációnak köszönhetően kb 1 perc alatt ki lehet dagasztani KÉZZEL a tésztát, szóval erősen ajánlott! :)

 

Ahogy beledagasztottuk a sót, ment a sütőbe kelesztés címszóval, itt kb 3 órát töltött, óránként sziromhajtást végeztem (a tészta egyik "végét" megfogjuk, kissé felhúzzuk, és ráhajtjuk a tál közepére, a tálat körbeforgatva így végigmegyünk rajta). 

A 3 óra után kettévettem a tésztát, dundi bagett formára formáztam, majd enyhén vizes kézzel végigsimítottam, és meghempergettem zabpehely és napraforgómag keverékébe.

Lisztezett vászonra tettem, és újra ment vissza a sütőbe még kb 2 órára.

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

 

A sütőt 250 fokra hevítettem a sütőkövemmel együtt, illetve tettem legalulra egy kis tepsit tele vízzel, mert mint minden kovászosnak, ennek is jót tesz a gőz). 

235 fokra mérsékeltem a hőmérsékletet bevetés után, és alsó-felső légkeverés funkción indítottam a sütést. Mindig elmondom, most is elmondom: elméletileg nem sütünk légkeverésen mert hamar bezárja a bevágást. Egyszer azonban véletlenül rákapcsoltam és nekem azóta szebbek, így én a sütés első felében használom ezt a funkciót. 

Kb 20 perc sütés után kiveszem a vízzel teli tepsit, és sima alsó-felső sütésre váltok, ahol még kb 25 percet töltött. 

Próbáljátok ki!

Ha van kedvetek, kövessetek Facebookon és Instagramon is!

Instagram:

https://www.instagram.com/kenyer_muvesz/

Facebook: 

https://www.facebook.com/kenyermuvesz/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr8915482278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása