Gyümölcsvizes 50% teljes kiőrlésű-lenmagos kovászos kenyér fűszeres olivaolajjal

Ha némileg gyorsítani szeretnél egy kovászos kenyér elkészítésén, ugye több lehetőséged van. Például feljebb viszed a hidratációt (hiszen a több víz gyorsabb érési folyamatot eredményez) vagy teljes kiőrlésű lisztet használsz, vagy egy nagyon-nagyon-nagyon (de tényleg nagyon) aktív kovásszal dolgozol, és esetleg laktofermentált gyümölcslevet (vagyis gyümölcsvizet használsz).

 

Namármossst kérem, én ezeket így mind alkalmaztam, egy kenyérben, szóval most különösen örülök hogy nem egy túlkelesztett, lapos kenyeret szedtem ki a sütőből. 

A laktofermentált gyümölcslevet amúgy is meleg szívvel ajánlom, nemcsak kenyérbe, hanem magában, iszogatni! Én teljesen rá vagyok kattanva! Itt találtok leírást:

https://www.facebook.com/kenyermuvesz/photos/a.106436207572565/121283356087850/?type=3&theater

FIGYELEM! A BLOGON TALÁLHATÓ ÖSSZES RECEPT SAJÁT FEJLESZTÉS! VAN, AMELYIKHEZ NAGYON SOKAT KELLETT KÍSÉRLETEZNEM, VAN, AMELYIKHEZ KEVESEBBET, DE AZ ÖSSZES AZ ÉN, EGYÉNI MUNKÁM EREDMÉNYE. A RECEPTET KEDVED SZERINT FELHASZNÁLHATOD, POSZTOLHATOD, DE KÉRLEK, HOGY MINDIG AZ EREDETI FORRÁS MEGJELÖLÉSÉVEL TEDD! KÖSZÖNÖM, HA FIGYELSZ ERRE! J 

És akkor dobpergés, jön a recept! 

150 gramm teljes kiőrlésű (ugye ebből nagyon ajánlott a bio, én Kukutyini 12 gabonásat használtam)

100 gramm bl 80 kenyérliszt

50 gramm bl 00 pizzaliszt

100 gramm gyümölcsvíz (ha nincs akkor sima víz)

135 gramm víz

60 gramm kovász (2x frissített)

1 evőkanál fűszeres olívaolaj 

2 csapott evőkanál lenmag

7 gramm só

 

A liszteket a vizekkel 1 órát pihentettem (autolizáltam) majd hozzádagasztottam a kovászt (az autolizáció miatt ez kb 1 perc-SE-KÉZZEL!!!) majd negyed órával később megkapta a sót.

45 percenként 5x sziromhajtás (a tészta egyik "végét" megfogom, picit felhúzom és középre hajtom, és így végigmegyek az egész tésztán) és ezalatt 5 adagban kapta meg az olajat.

Erős 50%-os növekedést produkált a folyamat végére, előformáztam (újabb fél óra pihenéssel) majd végső formáztam és szakajtóba tettem.

12 órát hűtőzött.

FONTOS! A kelesztési idő csak irányadó! Nálam, az én kovászommal, az én konyhám hőmérsékletén és ezekkel a lisztekkel jött ki ez a kelesztési idő. Nálad a Te körülményeidet kell figyelembe venni. Figyeld a tésztád! :)

 

A sütőt 250 fokra hevítettem a sütőkövemmel együtt, illetve tettem legalulra egy kis tepsit tele vízzel, mert mint minden kovászosnak, ennek is jót tesz a gőz). 

235 fokra mérsékeltem a hőmérsékletet bevetés után, és alsó-felső légkeverés funkción indítottam a sütést. Mindig elmondom, most is elmondom: elméletileg nem sütünk légkeverésen mert hamar bezárja a bevágást. Egyszer azonban véletlenül rákapcsoltam és nekem azóta szebbek, így én a sütés első felében használom ezt a funkciót. 

Negyed óra sütés után kiveszem a vízzel teli tepsit, és sima alsó-felső sütésre váltok, ahol még kb 15-18 percet töltött. 

Próbáljátok ki!

Ha van kedvetek, kövessetek Facebookon és Instagramon is!

#kenyermuvesz

 

@kenyer_muvesz

A bejegyzés trackback címe:

https://kenyermuvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr3515478180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kenyér Művész

Friss topikok

süti beállítások módosítása